مدافعان مجازی

***باید در همه زمینه ها مدافع اسلام و انقلاب بود***

مدافعان مجازی

***باید در همه زمینه ها مدافع اسلام و انقلاب بود***

مدافعان مجازی

درگاهی تحلیلی از اخبار روز که هدف از تاسیس آن افزایش بصیرت و ایجاد بینش صحیح نسبت به وقایع سیاسی و بین الملل با توجه به بینش و خط مشی امام خامنه ای می باشد.
هدف اصلی اینجانب ایجاد باور در شعار امام خمینی(ره)می باشد که فرمودند:پشتیبان ولات فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

بایگانی
طبقه بندی موضوعی

دیپلمات‌های ربوده شده ایران زنده هستند / درخواست صهیونیست‌ها برای تبادل با “رون آراد”

نمایندگان مجلس ضمن تأیید اخبار مطروحه درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، بر لزوم پیگیری این مسئله از سوی وزارت امور خارجه و نهاد های بین المللی تأکید کردند. پرونده‌ای به مدت ۳۴ سال، پرونده ای به مدت دوازده هزار روز، پرونده ای که نه تنها چهار خانواده متوسلیان، اخوان، […]

رون آراد

رون آراد

نمایندگان مجلس ضمن تأیید اخبار مطروحه درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، بر لزوم پیگیری این مسئله از سوی وزارت امور خارجه و نهاد های بین المللی تأکید کردند.

پرونده‌ای به مدت ۳۴ سال، پرونده ای به مدت دوازده هزار روز، پرونده ای که نه تنها چهار خانواده متوسلیان، اخوان، رستگار مقدم و موسوی را در این مدت طولانی درگیر کرده، بلکه تمام مردم، مقامات کشور و نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت آن را از خاطر نبرده اند.
چهار دیپلمات ایرانی در ۱۴ تیرماه سال ۶۱ هنگامی که راهی سفارت ایران در بیروت بودند، در یک پست بازرسی توسط گروه فالانژ (گروه شبه نظامی مسیحی لبنانی) ربوده شدند، پس از آن گمانه زنی های بسیاری درباره سرنوشت این چهار دیپلمات مطرح شد، از کشته شدن آن ها در همان پست بازرسی تا انتقال این افراد به فلسطین اشغالی، اما هیچ کدام از این گمانه زنی ها تأیید یا تکذیب نشد.

حال پس از گذشت حدود ۳۴ سال از وقوع این حادثه، یک اسیر یونانی پس از خروج از زندان‌های اسرائیلی و بازگشت به کشورش، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن مراجعه و اعلام کرده بود که این ۴ دیپلمات ایرانی زنده و در زندان های صهیونیستی هستند.
این در حالی است که در گذشته نیز چنین مطالبی مطرح شده بود، به طوری که شهید احمد حبیب الله ملقب به “ابو هشام” که از او به عنوان پدر معنوی اسرای دربند زندان های صهیونیستی یاد می شد، پس از بازدید از زندان های صهیونیستی به منظور اطلاع از اوضاع اسرا اعلام کرد که ۴ دیپلمات ایرانی ربوده شده در زندان صهیونیستی “عتلیت” به سر می برند، اما رژیم صهیونیستی خیلی زود این فلسطینی را ترور کرد.
پس از موضوعات و گمانه زنی های مطرح شده درباره وضعیت دیپلمات های ایرانی، اینبار نوبت سردار حسین دهقان وزیر دفاع و سردار محسن رضایی بود که خبر از زنده بودن ۴ دیپلمات ربوده شده در لبنان بدهند، حال نمایندگان مجلس دهم نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده اند.

* موضوع ۴ دیپلمات ربوده شده، پرونده همیشه مفتوح ایران/ اسارت در زندان رژیم‌صهیونیستی، قوی‌ترین فرضیه
علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، گفت: قطعا مسئله دیپلمات های ربوده شده، پرونده همیشه مفتوح جمهوری اسلامی بوده و تاکنون از طریق سفارت کشورمان در لبنان، از همه روش برای دریافت اطلاعات جدید از سرنوشت این دیپلمات ها استفاده شده است.

علاء الدین بروجردی

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که در پرونده دیپلمات های ربوده شده در لبنان مسلم بوده، این است که رژیم صهیونیستی عامل و مسئول این ربایش است و با توجه به اطلاعات جسته و گریخته، قوی ترین فرض این است که این چهار دیپلمات در زندان های این رژیم هستند.
وی افزود: اطلاعات واصله و دریافتی از وضعیت دیپلمات ها غالبا از زندانیان آزاده شده از زندان های رژیم صهیونیستی صورت گرفته، بنابر این در این حوزه راه ارتباط مستقیم وجود ندارد، اما قطعا از تمام روش برای کسب اطلاعات جدید استفاده خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، از ورود این کمیسیون در دوره جدید به پرونده دیپلمات های ربوده شده در لبنان خبر داد و گفت: قطعا این کمیسیون در نخستین نشست های خود در مجلس دهم، این مسئله را با جدیت پیگیری می کند.

* روایت شیخ‌الاسلام از درخواست صهیونیست‌ها برای تبادل ۴دیپلمات با “رون آراد”/مجلس پیگیر سرنوشت دیپلمات های ربوده‌شده
حسین شیخ الاسلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، گفت:در چند سال اخیر اخباری درباره زنده بودن دیپلمات ها به گوش می رسید، اما در هر صورت رژیم صهیونیستی باید در صورت فوت، پیکر مطهر آن ها و در صورت زنده بودن، این دیپلمات ها را به جمهوری اسلامی تحویل دهد.

حسین شیخ الاسلام

مدیر کل امور بین الملل مجلس، با بیان اینکه این فرضیه وجود دارد که رژیم صهیونیستی به دنبال معامله و تبادل دیپلمات های ربوده شده با نیروهای اسیر خود است، افزود: البته مسئله تبادل ۴ دیپلمات ربوده شده با نیروهای رژیم صهیونیستی در سال های گذشته چندین بار از سوی این رژیم مطرح شد، به طوری که مقامات رژیم صهیونیستی یک بار خواستار مبادله این چهار دیپلمات با “رون آراد” کمک‌خلبان مفقود شده نیروی هوایی ارتش این رژیم شدند، اما جمهوری اسلامی در آن زمان اعلام کرد که آراد در دستان ما نیست، از این رو روند معامله متوقف شد.
وی ادامه داد: قطعا مجلس شورای اسلامی برای پیگیری سرنوشت و وضعیت دیپلمات های ربوده شده اقدام کرده و به وظایف نظارتی خود جامه عمل بپوشاند، از طرف دیگر وزارت خارجه و دیگر دستگاه ها نیز باید در این رابطه تلاش کنند.

* دیپلمات‌های ربوده شده ایران زنده هستند/ارائه اسناد و مدارک خانواده‌های مفقودین به مجلس
سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره زنده بودن سردار متوسلیان و سه دیپلمات ایرانی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره هشتم و نهم بارها اعلام کرد که شواهد بسیاری درباره زنده بودن این چهار دیپلمات وجود دارد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شهادت یک فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست

یک ۲۰ ساله فلسطینی در مقابله با نظامیان صهیونیست به هنگام یورش به مقبره حضرت یوسف(ع) به شهادت رسید. وزارت بهداشت و درمان فلسطین روز دوشنبه از شهادت «جمال محمد دویکات» ۲۰ ساله خبر داد. نظامیان اسرائیلی روز جمعه گذشته به مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس یورش بردند که فلسطینیان حاضر در این مکان […]

شهادت یک فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست

شهادت یک فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست

یک ۲۰ ساله فلسطینی در مقابله با نظامیان صهیونیست به هنگام یورش به مقبره حضرت یوسف(ع) به شهادت رسید.

وزارت بهداشت و درمان فلسطین روز دوشنبه از شهادت «جمال محمد دویکات» ۲۰ ساله خبر داد.

نظامیان اسرائیلی روز جمعه گذشته به مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس یورش بردند که فلسطینیان حاضر در این مکان به مقابله با این متجاوزان برخاستند و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری ها دویکات از ناحیه سر هدف گلوله اشغالگران اسرائیلی قرار گرفت و به شدت زخمی شد و به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس انتقال یافت و تحت عمل جراحی قرار گرفت، ولی به خاطر وخامت حالش به بیمارستان صهیونیستی “تل هشومر” در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ انتقال داده شد.

خانواده شهید دویکات گفت که طرف صهیونیستی به آن خبر داده است که جنازه جمال را امروز تحویل نخواهد داد.
خالد دویکات عموی این شهید گفت که نیروهای امنیتی بیمارستان صهیونیستی تل هشومر به پدر این شهید ابلاغ کردند که پیکر فرزندش را بنا به دستور سازمان اطلاعات اسرائیل امروز تحویل نخواهند داد، زیرا مدعی هستند که وضعیت اطراف مقبره یوسف بحرانی است.
با شهادت جمال محمد مروح دویکات تعداد شهدای انتفاضه قدس به ۲۱۸ تن افزایش یافت که ۱۳ تن از آنان در شهر نابلس به شهادت رسیده اند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته اند با اجرای عملیات های سلحشورانه و بهره گیری از تاکتیک های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.